Fetch It Furry Fast (FIFF) - Säännöt

Huom: Tämä on ensimmäinen käännös säännöistä, joten se saattaa sisältää virheitä.
Ajantasaiset ja alkuperäiset säännöt löydät täältä: http://www.globalcaninediscchallenge.com/

 
Pelinkulku


1 kierros kellotetaan (Suomentajan kommentti: yksi koirakko kisaa kerrallaan)

-> 16 parasta jokaisesta divisioonasta jatkaa ⅛ finaaleihin (tai 16 viimeistä, miten vain haluat..)
 

2-5 kierrokset ovat kamppailuja “äkkikuolemasta” kahden tiimin välillä. Asetelma on melko selvä 16 osallistujan kanssa. Nopein tiimi jatkaa taistelua ja hitaampi on ulkona kilpailusta. Kaksi viimeistä kierrosta ovat “semifinaalit” paikasta 3 ja 4 ja “grand finaali” ratkaisee voittajan ja 2 toiseksi tulleen.

Suomentajan kommentti: Jos koiria on vähemmän kuin 16 parhaat ajat voittavat automaattisesti ekan kamppailunsa. Parit järjestetään ajan mukaan eli paras vs huonoin aika.



Yleisiä ohjeita

Sekä ohjaajan, että koiran on oltava lähtöviivan takana ennenkuin ajanlaskun alkaa.

3-2-1-Go/Start - vihje annetaan ensin, mikään (koira, kiekko, ohjaaja) ei saa ylittää linjaa ennenkuin aika alkaa. 2 varaslähtöä johtaa tiimin hylkäämiseen.

Saadakseen hyväksytyn kierroksen, jokaisen tiimin tulee saada 2 alla kuvattua koppia.

Vain ja ainoastaan kiekko joka on noin sekunnin koiran kokonaan suljettujen leukojen välissä hyväksytään kopiksi. Niin kauan kun suu on osittain auki, kiekko voi karata ja koppi mitätöityä. Koppia ei myöskään hyväksytä silloin, jos kiekko on käväissyt koiran suussa, mutta ei ole ehtinyt olla siellä niin kauaa, että leuat olisivat ehtineet kokonaan sulkeutua.

Koppi hyväksytään vain ja ainoastaan kun koira on kokonaan ylittänyt 20m rajan.


Aika pysähtyy kun koira, kiekko ja ohjaaja ovat kaikki lähtöviivan takana. Ei ole merkitystä onko kiekko ohjaajalla vai koiralla, kunhan se on viivan takana.
 

Maksimi aika suorittaa kaksi koppia on 2 minuuttia.


Jos luonto kutsuu voimakkaasti kesken kierroksen, kierros jatkuu ja ohjaaja siivoaa kutsun seuraukset (tai hänen sijaisensa) välittömästi kierroksen jälkeen.

Jos kiekko tai koira (tai molemmat) päätyvät väärälle puolelle kenttään ja tämä aiheuttaa häiriötä toiselle kilpailijalle, tiimi voidaan hylätä ja he häviävät kierroksen.
 


Kaikki GCDC:n yleiset säännöt pätevät myös tässä pelissä.

© 2014 by Suomen Frisbeekoirat ry. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now